Porady i proste triki dla opon.

Porady i proste triki dla opon.

Czy należy przekładać opony z osi przedniej na oś tylną?

Opony na osi napędowej zużywają się szybciej w samochodach napędzanych na jedną oś. Zalecamy, aby opony z osi przedniej po każdych przejechanych 8 000 kilometrach były przekładane na oś tylną. W ten sposób zużycie opon zamontowanych na osi przedniej i tylnej będzie równomierne, a przebieg opon znacznie się zwiększy. Podczas montażu opon należy zwrócić uwagę na zaznaczony na ściance bocznej kierunek rotacji opony.

Co należy zrobić z uszkodzoną oponą ?

Jeżeli ogumienie zostało uszkodzone, należy unikać jazdy na oponie, w której jest zbyt mało powietrza. należy udać się do najbliższego serwisu, gdzie będzie możliwa ocena uszkodzenia oraz naprawa opony.

Jakie jest zalecane ciśnienie powietrza w oponach?

Opony zimowe mają inną konstrukcję wewnętrzną i różnią się właściwościami, dlatego zalecenia dotyczące właściwego ciśnienia powietrza w oponie mogą przekroczyć wartość określoną przez producenta pojazdu.  Jeżeli nie podaje on właściwych parametrów dla opon zimowych dla wskazanego pojazdu, zalecamy, aby ciśnienie było o 0,2 bara wyższe niż wartość zalecana dla opon letnich. Wartość ciśnienia powietrza w oponie powinna być sprawdzana w oponach nienagrzanych, przynajmniej raz na trzy tygodnie.

Jaka jest trwałość opon?

Bezpieczny okres eksploatacji opony wynosi 6 lat, natomiast maksymalna trwałość opony wynosi 10 lat. minimalna bezpieczna wysokość rzeźby bieżnika dla opon zimowych wynosi 4 mm. Nie zalecamy eksploatowania opon zimowych w warunkach letnich. Pomiędzy sezonami opony powinny być przechowywane w chłodnym, ciemnym i suchym miejscu i należy uważać, aby nie pozostawały w kontakcie z substancjami rozpuszczającymi, jak np. olej napędowy, benzyna lub smary.

Źródło: www.nokiantyres.com

 

Przejdź do góry

Porady i proste triki dla opon. js_def

Porady i proste triki dla opon.

Porady i proste triki dla opon.

Czy należy przekładać opony z osi przedniej na oś tylną?

Opony na osi napędowej zużywają się szybciej w samochodach napędzanych na jedną oś. Zalecamy, aby opony z osi przedniej po każdych przejechanych 8 000 kilometrach były przekładane na oś tylną. W ten sposób zużycie opon zamontowanych na osi przedniej i tylnej będzie równomierne, a przebieg opon znacznie się zwiększy. Podczas montażu opon należy zwrócić uwagę na zaznaczony na ściance bocznej kierunek rotacji opony.

Co należy zrobić z uszkodzoną oponą ?

Jeżeli ogumienie zostało uszkodzone, należy unikać jazdy na oponie, w której jest zbyt mało powietrza. należy udać się do najbliższego serwisu, gdzie będzie możliwa ocena uszkodzenia oraz naprawa opony.

Jakie jest zalecane ciśnienie powietrza w oponach?

Opony zimowe mają inną konstrukcję wewnętrzną i różnią się właściwościami, dlatego zalecenia dotyczące właściwego ciśnienia powietrza w oponie mogą przekroczyć wartość określoną przez producenta pojazdu.  Jeżeli nie podaje on właściwych parametrów dla opon zimowych dla wskazanego pojazdu, zalecamy, aby ciśnienie było o 0,2 bara wyższe niż wartość zalecana dla opon letnich. Wartość ciśnienia powietrza w oponie powinna być sprawdzana w oponach nienagrzanych, przynajmniej raz na trzy tygodnie.

Jaka jest trwałość opon?

Bezpieczny okres eksploatacji opony wynosi 6 lat, natomiast maksymalna trwałość opony wynosi 10 lat. minimalna bezpieczna wysokość rzeźby bieżnika dla opon zimowych wynosi 4 mm. Nie zalecamy eksploatowania opon zimowych w warunkach letnich. Pomiędzy sezonami opony powinny być przechowywane w chłodnym, ciemnym i suchym miejscu i należy uważać, aby nie pozostawały w kontakcie z substancjami rozpuszczającymi, jak np. olej napędowy, benzyna lub smary.

Źródło: www.nokiantyres.com

 

Przejdź do góry