Czy warto kupować opony bieżnikowane?

Czy warto kupować opony bieżnikowane?

Czy warto kupować opony bieżnikowane?

Ogumienie bieżnikowane to inaczej opony, które zostały poddane procesowi odnowienia. Na czym to polega? W miejsce zużytego bieżnika nakładana jest nowa guma. W ten sposób opony zachowują swoją oryginalną konstrukcję, a nadbudowywane są jedynie ubytki. Jak rozpoznać takie ogumienie i czy opłaca się w nie inwestować? Przekonajmy się!

Jak rozpoznać opony bieżnikowane?

Każda opona, która została poddana bieżnikowaniu, powinna być odpowiednio oznaczona. Taka informacja będzie znajdować się na bieżniku. To, czego powinniśmy szukać, to określenie regroovable, które wskazuje na to, że ogumienie przeszło proces odnowienia. Jeśli zdecydujemy się na zakup nowego kompletu opon przez internet, warto wcześniej dokładnie zapoznać się z opisem produktu, w którym również powinna znajdować się informacja o ewentualnym bieżnikowaniu. 

W jakim celu bieżnikuje się opony?

Bieżnikowanie opon to operacja, która przynosi użytkownikom wiele korzyści. Po pierwsze dzięki temu można przywrócić pierwotne właściwości zużytych opon. Możliwe jest uzyskanie ogumienia o właściwościach niemal zbliżonych do całkowicie nowego kompletu opon. Kolejną zaletą jest fakt, że opony bieżnikowane są znacznie tańsze od ich nowych odpowiedników. Ten fakt zdecydowanie przyciąga kierowców, którzy niejednokrotnie zwracają uwagę na nierzadko bardzo wysoki koszt nowych opon. A przecież nie można z nich zrezygnować, gdyż jest to jeden z najważniejszych elementów w każdym samochodzie. Bieżnikowanie ogumienia to również mniejsza liczba odpadów przeznaczonych do utylizacji.

Jak wygląda proces bieżnikowania opon?

W pierwszej kolejności należy pozbyć się zużytego bieżnika. Zostawianych jest jedynie kilka milimetrów starej warstwy. Następnie przeprowadzana jest kontrola jakości karkasu, polegająca na sprawdzeniu, czy nie uległ on różnego rodzaju uszkodzeniom. Wykonuje się to za pomocą specjalnego urządzenia, nazywanego sherografem.

Wyróżnić można dwie metody nakładania nowego bieżnika:

  • na gorąco – na przygotowany karkas nakładana jest gumowa mieszanka, a następnie przeprowadzana jest wulkanizacja w prasie pod wysokim ciśnieniem i w wysokiej temperaturze;

  • na zimno – bieżnik, który jest wstępnie zwulkanizowany, jest przyczepiany do starej opony.

Oczywiście po wykonaniu wszystkich niezbędnych czynności, konieczne jest przeprowadzenia ostatecznej kontroli jakości. Tylko w przypadku spełnienia wszystkich norm i wymagań możliwe jest oddanie bieżnikowanej opony do użytku.

Warto zaznaczyć, że nie wszystkie opony można bieżnikować. Procesowi mogą zostać poddane jedynie produkty, których bieżnik ma co najmniej 2-3 mm. Najlepiej by posiadał on głębokość taką samą, jak osnowa. Bieżnikowane ogumienie powinno być w dostatecznie dobrym stanie technicznym, choćby pod względem samego ukształtowania.

Bieżnikowane opony – czy warto?

Wiele osób zastanawia się, czy warto zainwestować w proces bieżnikowania ogumienia. Zdecydowanie tak. Przemawia za tym aspekt ekonomiczny i ekologiczny. Ponadto wiele opon bieżnikowanych posiada głębszy bieżnik niż seryjne komplety, co przekłada się na znaczną minimalizację ryzyka powstawania niebezpiecznego aquaplaningu. 

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: minishing.com, polishere.com, travelloma.com

Źródło zdjęcia: pixabay.com/Pexels

 

Przejdź do góry

Czy warto kupować opony bieżnikowane? js_def

Czy warto kupować opony bieżnikowane?

Czy warto kupować opony bieżnikowane?

Czy warto kupować opony bieżnikowane?

Ogumienie bieżnikowane to inaczej opony, które zostały poddane procesowi odnowienia. Na czym to polega? W miejsce zużytego bieżnika nakładana jest nowa guma. W ten sposób opony zachowują swoją oryginalną konstrukcję, a nadbudowywane są jedynie ubytki. Jak rozpoznać takie ogumienie i czy opłaca się w nie inwestować? Przekonajmy się!

Jak rozpoznać opony bieżnikowane?

Każda opona, która została poddana bieżnikowaniu, powinna być odpowiednio oznaczona. Taka informacja będzie znajdować się na bieżniku. To, czego powinniśmy szukać, to określenie regroovable, które wskazuje na to, że ogumienie przeszło proces odnowienia. Jeśli zdecydujemy się na zakup nowego kompletu opon przez internet, warto wcześniej dokładnie zapoznać się z opisem produktu, w którym również powinna znajdować się informacja o ewentualnym bieżnikowaniu. 

W jakim celu bieżnikuje się opony?

Bieżnikowanie opon to operacja, która przynosi użytkownikom wiele korzyści. Po pierwsze dzięki temu można przywrócić pierwotne właściwości zużytych opon. Możliwe jest uzyskanie ogumienia o właściwościach niemal zbliżonych do całkowicie nowego kompletu opon. Kolejną zaletą jest fakt, że opony bieżnikowane są znacznie tańsze od ich nowych odpowiedników. Ten fakt zdecydowanie przyciąga kierowców, którzy niejednokrotnie zwracają uwagę na nierzadko bardzo wysoki koszt nowych opon. A przecież nie można z nich zrezygnować, gdyż jest to jeden z najważniejszych elementów w każdym samochodzie. Bieżnikowanie ogumienia to również mniejsza liczba odpadów przeznaczonych do utylizacji.

Jak wygląda proces bieżnikowania opon?

W pierwszej kolejności należy pozbyć się zużytego bieżnika. Zostawianych jest jedynie kilka milimetrów starej warstwy. Następnie przeprowadzana jest kontrola jakości karkasu, polegająca na sprawdzeniu, czy nie uległ on różnego rodzaju uszkodzeniom. Wykonuje się to za pomocą specjalnego urządzenia, nazywanego sherografem.

Wyróżnić można dwie metody nakładania nowego bieżnika:

  • na gorąco – na przygotowany karkas nakładana jest gumowa mieszanka, a następnie przeprowadzana jest wulkanizacja w prasie pod wysokim ciśnieniem i w wysokiej temperaturze;

  • na zimno – bieżnik, który jest wstępnie zwulkanizowany, jest przyczepiany do starej opony.

Oczywiście po wykonaniu wszystkich niezbędnych czynności, konieczne jest przeprowadzenia ostatecznej kontroli jakości. Tylko w przypadku spełnienia wszystkich norm i wymagań możliwe jest oddanie bieżnikowanej opony do użytku.

Warto zaznaczyć, że nie wszystkie opony można bieżnikować. Procesowi mogą zostać poddane jedynie produkty, których bieżnik ma co najmniej 2-3 mm. Najlepiej by posiadał on głębokość taką samą, jak osnowa. Bieżnikowane ogumienie powinno być w dostatecznie dobrym stanie technicznym, choćby pod względem samego ukształtowania.

Bieżnikowane opony – czy warto?

Wiele osób zastanawia się, czy warto zainwestować w proces bieżnikowania ogumienia. Zdecydowanie tak. Przemawia za tym aspekt ekonomiczny i ekologiczny. Ponadto wiele opon bieżnikowanych posiada głębszy bieżnik niż seryjne komplety, co przekłada się na znaczną minimalizację ryzyka powstawania niebezpiecznego aquaplaningu. 

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: minishing.com, polishere.com, travelloma.com

Źródło zdjęcia: pixabay.com/Pexels

 

Przejdź do góry