Zbyt niskie ciśnienie oleju. Czym to może być spowodowane?

Zbyt niskie ciśnienie oleju. Czym to może być spowodowane?

Zbyt niskie ciśnienie oleju. Czym to może być spowodowane?

Olej silnikowy, to niezwykle istotna ciecz dla prawidłowej pracy silnika. Warto dbać o jego prawidłowy poziom oraz wysoką jakość stosowanych olejów tak, aby uniknąć poważnych usterek i kosztownych napraw. Jeśli podczas jazdy zapala się kontrolka oleju, może to oznaczać zbyt niskie jego ciśnienie. Co należy zrobić w takiej sytuacji oraz czym jest ten stan rzeczy spowodowany? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w tym artykule. 

Dlaczego olej silnikowy jest tak ważny?

Prawidłowy poziom oleju silnikowego, to gwarancja miarowej i ciągłej pracy elementów ruchomych silnika, takich jak tłoki czy wał rozrządu. Dodatkowo olej silnikowy odpowiada także za mycie, smarowanie, ograniczanie tarcia czy utrzymanie prawidłowej temperatury pracy silnika. Jeśli nasz samochód będzie pracował przy niedoborze oleju silnikowego, może to prowadzić do poważnych awarii, a także zatarcia silnika. 

Koszty napraw tych awarii mogą być ogromne, dlatego warto zadbać o prawidłowy poziom oleju silnikowego tak, aby silnik mógł pracować prawidłowo. Nie mniej istotna jest także jego jakość oraz fakt, że jest on odpowiednio dobrany do naszego silnika. Na rynku znaleźć możemy oleje mineralne, syntetyczne i półsyntetyczne o różnych poziomach lepkości. Najlepiej używać oleju zalecanego przez producenta. Dzięki temu unikniemy problemów związanych z niewłaściwym doborem oleju do silnika. 

Dlaczego ciśnienie oleju w silniku jest zbyt niskie?

Jeśli w naszym samochodzie zaświeciła się czerwona lampka niskiego poziomu oleju, oznaczać to może, że w samochodzie zaczyna brakować substancji smarującej. Jeśli jednak na wskaźniku zauważymy, że jego poziom jest w normie, a kontrolna w dalszym ciągu świeci, problemem może być zbyt niskie ciśnienie oleju zauważalne w jednostce napędowej. Warto zadbać o ten problem od razu, ponieważ jego zlekceważenie może skutkować poważnymi awariami silnika. 

Od czego uzależnione jest ciśnienie oleju? We właściwie pracującym układzie, podczas jazdy jest ono zależne od prędkości i temperatury jednostki obrotowej. Jeśli chodzi o pracę silnika na biegu jałowym, istotny jest stan i drożność układu, w którym dany olej silnikowy się znajduje. 

Wśród najczęstszych i najpowszechniejszych przyczyn niskiego ciśnienia oleju, wymienić można jego niedostateczną ilość oraz nieodpowiednią lepkość. Jeśli te są jednak w porządku, powodem awarii może być niesprawny zawór przelewowy lub niedziałająca w sposób poprawny pompa oleju. Innymi powodami takiego stanu rzeczy może być nieszczelność układu smarowania któregokolwiek z elementów lub zbyt luźno osadzony korek oleju.

Pamiętajmy, aby nie bagatelizować problemu z ciśnieniem oleju. Jeśli zauważymy problemy, sprawdźmy jego stan, oraz to, czy filtry oleju są dokręcone. W przypadku, gdy to nie pomoże, konieczna może okazać się wizyta u mechanika, który sprawdzi stan naszego pojazdu i znajdzie źródło problemu. Naprawa może obejmować jedynie wymianę lub wyczyszczenie jednego elementu, dlatego nie warto zwlekać z reakcją na problem, który z czasem może stawać się coraz większy, kosztowniejszy i coraz trudniejszy do wyeliminowania. 

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: news-develop.com, slowestate.com, newsqlick.com

Źródło zdjęcia:  pixabay.com/Skica911

 

Przejdź do góry

Zbyt niskie ciśnienie oleju. Czym to może być spowodowane? js_def

Zbyt niskie ciśnienie oleju. Czym to może być spowodowane?

Zbyt niskie ciśnienie oleju. Czym to może być spowodowane?

Zbyt niskie ciśnienie oleju. Czym to może być spowodowane?

Olej silnikowy, to niezwykle istotna ciecz dla prawidłowej pracy silnika. Warto dbać o jego prawidłowy poziom oraz wysoką jakość stosowanych olejów tak, aby uniknąć poważnych usterek i kosztownych napraw. Jeśli podczas jazdy zapala się kontrolka oleju, może to oznaczać zbyt niskie jego ciśnienie. Co należy zrobić w takiej sytuacji oraz czym jest ten stan rzeczy spowodowany? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w tym artykule. 

Dlaczego olej silnikowy jest tak ważny?

Prawidłowy poziom oleju silnikowego, to gwarancja miarowej i ciągłej pracy elementów ruchomych silnika, takich jak tłoki czy wał rozrządu. Dodatkowo olej silnikowy odpowiada także za mycie, smarowanie, ograniczanie tarcia czy utrzymanie prawidłowej temperatury pracy silnika. Jeśli nasz samochód będzie pracował przy niedoborze oleju silnikowego, może to prowadzić do poważnych awarii, a także zatarcia silnika. 

Koszty napraw tych awarii mogą być ogromne, dlatego warto zadbać o prawidłowy poziom oleju silnikowego tak, aby silnik mógł pracować prawidłowo. Nie mniej istotna jest także jego jakość oraz fakt, że jest on odpowiednio dobrany do naszego silnika. Na rynku znaleźć możemy oleje mineralne, syntetyczne i półsyntetyczne o różnych poziomach lepkości. Najlepiej używać oleju zalecanego przez producenta. Dzięki temu unikniemy problemów związanych z niewłaściwym doborem oleju do silnika. 

Dlaczego ciśnienie oleju w silniku jest zbyt niskie?

Jeśli w naszym samochodzie zaświeciła się czerwona lampka niskiego poziomu oleju, oznaczać to może, że w samochodzie zaczyna brakować substancji smarującej. Jeśli jednak na wskaźniku zauważymy, że jego poziom jest w normie, a kontrolna w dalszym ciągu świeci, problemem może być zbyt niskie ciśnienie oleju zauważalne w jednostce napędowej. Warto zadbać o ten problem od razu, ponieważ jego zlekceważenie może skutkować poważnymi awariami silnika. 

Od czego uzależnione jest ciśnienie oleju? We właściwie pracującym układzie, podczas jazdy jest ono zależne od prędkości i temperatury jednostki obrotowej. Jeśli chodzi o pracę silnika na biegu jałowym, istotny jest stan i drożność układu, w którym dany olej silnikowy się znajduje. 

Wśród najczęstszych i najpowszechniejszych przyczyn niskiego ciśnienia oleju, wymienić można jego niedostateczną ilość oraz nieodpowiednią lepkość. Jeśli te są jednak w porządku, powodem awarii może być niesprawny zawór przelewowy lub niedziałająca w sposób poprawny pompa oleju. Innymi powodami takiego stanu rzeczy może być nieszczelność układu smarowania któregokolwiek z elementów lub zbyt luźno osadzony korek oleju.

Pamiętajmy, aby nie bagatelizować problemu z ciśnieniem oleju. Jeśli zauważymy problemy, sprawdźmy jego stan, oraz to, czy filtry oleju są dokręcone. W przypadku, gdy to nie pomoże, konieczna może okazać się wizyta u mechanika, który sprawdzi stan naszego pojazdu i znajdzie źródło problemu. Naprawa może obejmować jedynie wymianę lub wyczyszczenie jednego elementu, dlatego nie warto zwlekać z reakcją na problem, który z czasem może stawać się coraz większy, kosztowniejszy i coraz trudniejszy do wyeliminowania. 

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: news-develop.com, slowestate.com, newsqlick.com

Źródło zdjęcia:  pixabay.com/Skica911

 

Przejdź do góry