Opony używane - warto wiedzieć jak kupować.

Opony używane - warto wiedzieć jak kupować.

Jak kupować opony używane.

Czasami może się zdarzyć tak że do tego stopnia zniszczymy oponę w samochodzie że nie będzie się ona nadawała do dalszego użytku, czy musimy ją koniecznie wymieniać na nową czy możemy skorzystać z innej np. używanej ?
Możemy spokojnie skorzystać z opony używanej, gdyż pracując już 11 lat w tym zawodzie spotykam się naprawdę z bardzo ładnymi oponami używanymi, przychodzą również opony z zapasów - mówi Patryk Pajor kierownik działu opon używanych w firmie P.P.H.U. Wiktor Zajkiewicz - opony.net. Bardzo często kupujemy opony z bieżnikiem 6-7 mm.

Czy bieżnik opony, jego wysokość jest najważniejszą cechą na którą trzeba zwracać uwagę podczas zakupu opon używanych ?
Wysokość bieżnika jest bardzo ważna, ale nie najważniejsza. Bardzo ważny jest DOT (rocznik) opony, gdyż np. opona 10-letnia nie ma już tych samych właściwości co opona nowa. Obecnie opony nowe są gorszej jakości niż opony nowe produkowane 10-15 lat temu, gdzie było więcej "gumy w oponie". Jednak wiek opon jest bardzo ważny. Opona 5-6 letnia nie jest jeszcze złą oponą, bardzo dużo takich opon sprzedawałem, klienci byli zadowoleni, byli w stanie jeszcze dużo na takiej oponie przejechać, choć wiadomo im opon młodsza tym lepsza. Drugą ważną sprawą jest to jak dana opona była użytkowana. Stan nadwozia, zawieszenia samochodu ma tu duże znaczenie. Opona nie może być wyschodowana nie może mieć "ząbków", gdyż będzie to miało wpływ na naszą jazdę, będzie odczuwalne bicie kierownicy, zwiększone szumienie, itp. Opona używana nie może być również popękana. Jeżeli opona była prawidłowo przechowywana nie powinna posiadać żadnych mikropęknięć czy uszkodzeń. Jeśli opona była narażana długo na złe warunku atmosferyczne (mocne słońce, duże mrozy) taka opona szybciej pęka, dlatego podczas zakupu należy zwracać uwagę na to czy opona nie posiada jakiś pęknięć czy uszkodzeń bo będzie mieć wpływ na nasze bezpieczeństwo i komfort podróżowania.

Mówi się że opona dopasowuje się do samochodu jak but do nogi, czy można zatem ryzykować branie opon z jednego samochodu do drugiego ?
Bez problemu można, kiedy auto jest regularnie serwisowane i zadbane nie ma uszkodzeń w zawieszeniu, taką oponę bez problemu możemy założyć do innego samochodu, gdyż taka opona chodząc na jednym aucie bez problemu może chodzić na innym.

W jaki sposób ocenia Pan opony używane które trafiają do Pana ?
Po pierwsze kupując opony używane czy to z Polski czy z zachodu dajemy każdą oponę do sprawdzenia ciśnieniowo. Jeśli w oponie znajdują się małe uszkodzenia, które nie mają wpływu na bezpieczeństwo typu gwóźdź - taka opona jest przez nas naprawiana. Jeśli opona ma większe uszkodzenia, rozcięcia na boku - taka opona jest utylizowana. W następnej kolejności każda opona jest sprawdzana na wyważarce. Nie na każdej oponie napompowanej uda się zauważyć wszystkie uszkodzenia. Np na wyważarce możemy wychwycić opony, które mają opuszczony kord lub jest coś z nią nie tak. Dopiero tak sprawdzone przez nas opony trafią do sprzedaży.

 

Przejdź do góry

Opony używane - warto wiedzieć jak kupować. js_def

Opony używane - warto wiedzieć jak kupować.

Opony używane - warto wiedzieć jak kupować.

Jak kupować opony używane.

Czasami może się zdarzyć tak że do tego stopnia zniszczymy oponę w samochodzie że nie będzie się ona nadawała do dalszego użytku, czy musimy ją koniecznie wymieniać na nową czy możemy skorzystać z innej np. używanej ?
Możemy spokojnie skorzystać z opony używanej, gdyż pracując już 11 lat w tym zawodzie spotykam się naprawdę z bardzo ładnymi oponami używanymi, przychodzą również opony z zapasów - mówi Patryk Pajor kierownik działu opon używanych w firmie P.P.H.U. Wiktor Zajkiewicz - opony.net. Bardzo często kupujemy opony z bieżnikiem 6-7 mm.

Czy bieżnik opony, jego wysokość jest najważniejszą cechą na którą trzeba zwracać uwagę podczas zakupu opon używanych ?
Wysokość bieżnika jest bardzo ważna, ale nie najważniejsza. Bardzo ważny jest DOT (rocznik) opony, gdyż np. opona 10-letnia nie ma już tych samych właściwości co opona nowa. Obecnie opony nowe są gorszej jakości niż opony nowe produkowane 10-15 lat temu, gdzie było więcej "gumy w oponie". Jednak wiek opon jest bardzo ważny. Opona 5-6 letnia nie jest jeszcze złą oponą, bardzo dużo takich opon sprzedawałem, klienci byli zadowoleni, byli w stanie jeszcze dużo na takiej oponie przejechać, choć wiadomo im opon młodsza tym lepsza. Drugą ważną sprawą jest to jak dana opona była użytkowana. Stan nadwozia, zawieszenia samochodu ma tu duże znaczenie. Opona nie może być wyschodowana nie może mieć "ząbków", gdyż będzie to miało wpływ na naszą jazdę, będzie odczuwalne bicie kierownicy, zwiększone szumienie, itp. Opona używana nie może być również popękana. Jeżeli opona była prawidłowo przechowywana nie powinna posiadać żadnych mikropęknięć czy uszkodzeń. Jeśli opona była narażana długo na złe warunku atmosferyczne (mocne słońce, duże mrozy) taka opona szybciej pęka, dlatego podczas zakupu należy zwracać uwagę na to czy opona nie posiada jakiś pęknięć czy uszkodzeń bo będzie mieć wpływ na nasze bezpieczeństwo i komfort podróżowania.

Mówi się że opona dopasowuje się do samochodu jak but do nogi, czy można zatem ryzykować branie opon z jednego samochodu do drugiego ?
Bez problemu można, kiedy auto jest regularnie serwisowane i zadbane nie ma uszkodzeń w zawieszeniu, taką oponę bez problemu możemy założyć do innego samochodu, gdyż taka opona chodząc na jednym aucie bez problemu może chodzić na innym.

W jaki sposób ocenia Pan opony używane które trafiają do Pana ?
Po pierwsze kupując opony używane czy to z Polski czy z zachodu dajemy każdą oponę do sprawdzenia ciśnieniowo. Jeśli w oponie znajdują się małe uszkodzenia, które nie mają wpływu na bezpieczeństwo typu gwóźdź - taka opona jest przez nas naprawiana. Jeśli opona ma większe uszkodzenia, rozcięcia na boku - taka opona jest utylizowana. W następnej kolejności każda opona jest sprawdzana na wyważarce. Nie na każdej oponie napompowanej uda się zauważyć wszystkie uszkodzenia. Np na wyważarce możemy wychwycić opony, które mają opuszczony kord lub jest coś z nią nie tak. Dopiero tak sprawdzone przez nas opony trafią do sprzedaży.

 

Przejdź do góry