Silnik jest sercem naszego pojazdu. Kiedy przestanie działać, nasz samochód też przestanie działać. Zaniedbany silnik, który wymaga naprawy lub wymiany, jest zazwyczaj najbardziej kosztownym problemem technicznym który spotyka części samochodowe.
Problemy z olejem
Olej jest siłą napędową dla silników. Brak jego systematycznej wymiany, zgodnej z zalecanymi przez producenta interwałami, z pewnością będzie oznaczał szybkie skrócenie żywotności silnika. Ważne jest, aby używać odpowiedniego rodzaju oleju silnikowego. Wielu współczesnych producentów samochodów ma obowiązek używania olejów syntetycznych w swoich pojazdach, aby pomóc utrzymać maksymalną wydajność i oszczędność paliwa. Ważne jest też, aby mieć oko na wycieki oleju. W ciężkich przypadkach wycieków najgorszym problemem jest utrata smarowania metalowych części silnika, powodująca problemy ze wzmożonym zużyciem wewnętrznym i ostatecznie przedwczesną awarię. Problemy, które są częstsze, wynikają z mniejszych wycieków oleju. Niektóre z nich obejmują rozszczelnienie gumowych mocowań silnika, tulei zawieszenia i elementów układu kierowniczego. Warto zatem mieć na uwadze, czy na podjeździe nie pojawiają się charakterystyczne plamy.
Ignorowanie układu chłodzenia
Niektórzy producenci zalecają płukanie układu płynu chłodzącego silnika co trzy lata lub 50 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Większość właścicieli pojazdów, a nawet niektóre punkty naprawcze, czekają, aż system chłodzenia ulegnie pogorszeniu funkcjonowania, aby dopiero wtedy zlecić konserwację, co skraca żywotność części, w których chłodziwo jest używane. Przegrzania silnika są częstym objawem niskiego poziomu płynu chłodzącego w samochodzie. Nigdy nie kierujmy samochodem, który się przegrzewa. Zablokowanie układu chłodzenia, utrata chłodziwa lub uszkodzenie wentylatorów elektrycznych może także spowodować przegrzanie.
Zalewanie silnika przez wodę
Eksperci często zwracają uwagę, że przejazd przez stojącą wodę lub nawet silna ulewa może potencjalnie uszkodzić silnik, jeśli wlot powietrza został zmodyfikowany. Kolektor dolotowy dostarcza mieszaninę powietrza z paliwem do silnika. Jeśli woda przejdzie przez niego, może to spowodować zginanie tłoczysk. Jeśli ilość wody jest wystarczająco duża, to zostanie dystrybuowana przez kolektor dolotowy i trafia do komory spalania, w której znajdują się świece zapłonowe. Dla tego warto w takich przypadkach zachować przezorność.
Szukając auto części do zamiany, zanim odwiedzimy sklep motoryzacyjny, warto sprawdzić ofertę dostępną na stronie https://autoczescizielonki.pl/.