Zawieszenia sportowe - tuning mechaniczny i estetyczny w jednym

Zawieszenia sportowe - tuning mechaniczny i estetyczny w jednym

Tuningowanie samochodów jest coraz bardziej powszechne. Amatorzy zmian dzielą się na tych, którzy pragną większej mocy i modyfikują silnik, oraz tych, skupiających się na zmianach wizualnych. Zawieszenia sportowe łączą jednych i drugich.

1. Zawieszenia sportowe - gra warta świeczki

2. Montując zawieszenie sportowe rozważ wymianę amortyzatorów

 

Montaż zawieszenia sportowego prowadzi do obniżenia samochodu, a co za tym idzie, obniżenia środka ciężkości. Na nawierzchniach złej jakości samochód będzie mniej komfortowy, za to zyskuje się lepsze prowadzenie na zakrętach.

 

Zawieszenia sportowe - gra warta świeczki

 

Zawieszenia sportowe można zamontować w niemal każdym samochodzie, ale nie w każdym będzie się to opłacało. Przed inwestycją w krótsze w stosunku do oryginalnych sprężyny oraz wymianę amortyzatorów, warto zastanowić się, na czym zależy nam najbardziej. Jeśli chodzi o prosty tuning mechaniczny, który jednocześnie poprawi wygląd auta - montaż zawieszenia sportowego jest świetną opcją. W przypadku chęci poprawienia wyglądu bez utraty komfortu jazdy, zalecamy zawieszenia obniżające obie osie do max. 40mm . Wymiana zawieszenia na wersję sportową o radykalnym obniżeniu nawet do 80 mm oznacza utwardzenie całego układu, na czym może ucierpieć wygoda podróży, szczególnie w przypadku nierównych, dziurawych nawierzchni, jakie często spotykamy na polskich drogach.

 

Montując zawieszenie sportowe rozważ wymianę amortyzatorów

 

Niekiedy montaż zawieszenia sportowego ogranicza się do wymiany sprężyn na krótsze w stosunku do tych, które zostały zamontowane seryjnie. Jednak w przypadku znacznego  obniżenia konieczna może być również wymiana amortyzatorów na wersję o skróconym skoku pracy, dopasowaną do długości sprężyn i stanowiącą z nimi kompatybilny zestaw. Sportowa wersja zawieszenia zmniejsza przechylenie auta na zakrętach, a co za tym idzie, poprawia się jego przyczepność.

 

Ci, którzy łakną tuningu na wysokim poziomie, mogą zdecydować się na wymianę zawieszenia seryjnego na gwintowane, charakteryzujące się możliwością regulacji wysokości, a niekiedy zmiany sposobu tłumienia. Kręcenie dolną regulacją, podtrzymującą sprężynę, pozwala na "dostrojenie" wysokości zawieszenia do aktualnych warunków. Na co dzień auto może być zawieszone stosunkowo wysoko, aby zwiększyć komfort jazdy, a podczas pokazów, zlotów czy wyścigów, można je obniżyć i korzystać z zalet zawieszenia sportowego.  Zarówno zawieszenia sportowe jak i gwintowane są dostępne w ofercie wielu producentów, więc w zależności od potrzeb każdy znajdzie odpowiedni zestaw dla siebie.

 

Przejdź do góry

Zawieszenia sportowe - tuning mechaniczny i estetyczny w jednym js_def

Zawieszenia sportowe - tuning mechaniczny i estetyczny w jednym

Zawieszenia sportowe - tuning mechaniczny i estetyczny w jednym

Tuningowanie samochodów jest coraz bardziej powszechne. Amatorzy zmian dzielą się na tych, którzy pragną większej mocy i modyfikują silnik, oraz tych, skupiających się na zmianach wizualnych. Zawieszenia sportowe łączą jednych i drugich.

1. Zawieszenia sportowe - gra warta świeczki

2. Montując zawieszenie sportowe rozważ wymianę amortyzatorów

 

Montaż zawieszenia sportowego prowadzi do obniżenia samochodu, a co za tym idzie, obniżenia środka ciężkości. Na nawierzchniach złej jakości samochód będzie mniej komfortowy, za to zyskuje się lepsze prowadzenie na zakrętach.

 

Zawieszenia sportowe - gra warta świeczki

 

Zawieszenia sportowe można zamontować w niemal każdym samochodzie, ale nie w każdym będzie się to opłacało. Przed inwestycją w krótsze w stosunku do oryginalnych sprężyny oraz wymianę amortyzatorów, warto zastanowić się, na czym zależy nam najbardziej. Jeśli chodzi o prosty tuning mechaniczny, który jednocześnie poprawi wygląd auta - montaż zawieszenia sportowego jest świetną opcją. W przypadku chęci poprawienia wyglądu bez utraty komfortu jazdy, zalecamy zawieszenia obniżające obie osie do max. 40mm . Wymiana zawieszenia na wersję sportową o radykalnym obniżeniu nawet do 80 mm oznacza utwardzenie całego układu, na czym może ucierpieć wygoda podróży, szczególnie w przypadku nierównych, dziurawych nawierzchni, jakie często spotykamy na polskich drogach.

 

Montując zawieszenie sportowe rozważ wymianę amortyzatorów

 

Niekiedy montaż zawieszenia sportowego ogranicza się do wymiany sprężyn na krótsze w stosunku do tych, które zostały zamontowane seryjnie. Jednak w przypadku znacznego  obniżenia konieczna może być również wymiana amortyzatorów na wersję o skróconym skoku pracy, dopasowaną do długości sprężyn i stanowiącą z nimi kompatybilny zestaw. Sportowa wersja zawieszenia zmniejsza przechylenie auta na zakrętach, a co za tym idzie, poprawia się jego przyczepność.

 

Ci, którzy łakną tuningu na wysokim poziomie, mogą zdecydować się na wymianę zawieszenia seryjnego na gwintowane, charakteryzujące się możliwością regulacji wysokości, a niekiedy zmiany sposobu tłumienia. Kręcenie dolną regulacją, podtrzymującą sprężynę, pozwala na "dostrojenie" wysokości zawieszenia do aktualnych warunków. Na co dzień auto może być zawieszone stosunkowo wysoko, aby zwiększyć komfort jazdy, a podczas pokazów, zlotów czy wyścigów, można je obniżyć i korzystać z zalet zawieszenia sportowego.  Zarówno zawieszenia sportowe jak i gwintowane są dostępne w ofercie wielu producentów, więc w zależności od potrzeb każdy znajdzie odpowiedni zestaw dla siebie.

 

Przejdź do góry