Co warto wiedzieć o oponach bieżnikowanych?

Co warto wiedzieć o oponach bieżnikowanych?

Opony bieżnikowane

Opona która przejechała już swoje, nie musi koniecznie skończyć w śmieciach. Jedną z form odnowienia takiej opony jest bieżnikowanie. Na czym to polega?

Metoda ta jest znana wulkanizatorom i osobom, zajmujących się transportem już kilkadziesiąt lat. Bieżnikowaniem nazywamy nałożenie nowego bieżnika w miejsce zużytego, jak to wygląda w praktyce?
Są dwie szkoły bieżnikowania.

* metoda na zimno - polega na złączeniu korpusu opony z gotowym bieżnikiem wyprodukowanym w fabryce.
* metoda na gorąco - polega na odciśnięciu wzoru i utrwaleniu go w procesie wulkanizacji na przygotowanym korpusie

Metoda na zimno cechuje się zdecydowanie tańszą inwestycją, a jego charakterystyczną cechą jest to, że możemy dopasować dowolny wzór bieżnika na dowolny korpus. Bieżnik po sklejeniu z korpusem daje nam jednolitą trwałą całość.
W przypadku wykorzystania metody na gorąco konieczne jest stosowanie drogich form, które są w stanie wykonać tylko jeden wzór bieżnika i jednego rozmiaru opony podwyższając tym samym koszty produkcji, a co za tym idzie samego produktu - opony.

Opony nowe są droższe od tych regenerowanych jak, więc wygląda sprawa z ich jakością i trwałością?

Wszystko zależy od "składników" czyli materiałów i procesu odnowienia, ale nie tylko. Ważne jest też by dobrać właściwy wzór bieżnika w zależności od przeznaczenia pojazdu i dróg po jakich się porusza. Jeżeli wulkanizacja, stosuje opony dobrych producentów to nie powinny one diametralnie odbiegać od nowych.

Dobrą alternatywą dla opon bieżnikowanych są opony używane, które utrzymują się w podobnych przedziałach cenowych i posiadają mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia opony przy korpusie.
Decydując się mimo wszystko na opony bieżnikowane, aniżeli na używane należy pamiętać, że nie są one nowe - posiadają tylko nowy bieżnik - aby był prawidłowo nałożony to podstawa powinna być wolna od wad, które niekiedy są trudne do wychwycenia. Firmy, które zajmują się bieżnikowaniem opon, kontrolują stan opon w swoim serwisie, jednakże nawet te przedsiębiorstwa, nie są zagwarantować 100% pewności na to, że opona nie ma ukrytych żadnych wad.

 

Przejdź do góry

Co warto wiedzieć o oponach bieżnikowanych? js_def

Co warto wiedzieć o oponach bieżnikowanych?

Co warto wiedzieć o oponach bieżnikowanych?

Opony bieżnikowane

Opona która przejechała już swoje, nie musi koniecznie skończyć w śmieciach. Jedną z form odnowienia takiej opony jest bieżnikowanie. Na czym to polega?

Metoda ta jest znana wulkanizatorom i osobom, zajmujących się transportem już kilkadziesiąt lat. Bieżnikowaniem nazywamy nałożenie nowego bieżnika w miejsce zużytego, jak to wygląda w praktyce?
Są dwie szkoły bieżnikowania.

* metoda na zimno - polega na złączeniu korpusu opony z gotowym bieżnikiem wyprodukowanym w fabryce.
* metoda na gorąco - polega na odciśnięciu wzoru i utrwaleniu go w procesie wulkanizacji na przygotowanym korpusie

Metoda na zimno cechuje się zdecydowanie tańszą inwestycją, a jego charakterystyczną cechą jest to, że możemy dopasować dowolny wzór bieżnika na dowolny korpus. Bieżnik po sklejeniu z korpusem daje nam jednolitą trwałą całość.
W przypadku wykorzystania metody na gorąco konieczne jest stosowanie drogich form, które są w stanie wykonać tylko jeden wzór bieżnika i jednego rozmiaru opony podwyższając tym samym koszty produkcji, a co za tym idzie samego produktu - opony.

Opony nowe są droższe od tych regenerowanych jak, więc wygląda sprawa z ich jakością i trwałością?

Wszystko zależy od "składników" czyli materiałów i procesu odnowienia, ale nie tylko. Ważne jest też by dobrać właściwy wzór bieżnika w zależności od przeznaczenia pojazdu i dróg po jakich się porusza. Jeżeli wulkanizacja, stosuje opony dobrych producentów to nie powinny one diametralnie odbiegać od nowych.

Dobrą alternatywą dla opon bieżnikowanych są opony używane, które utrzymują się w podobnych przedziałach cenowych i posiadają mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia opony przy korpusie.
Decydując się mimo wszystko na opony bieżnikowane, aniżeli na używane należy pamiętać, że nie są one nowe - posiadają tylko nowy bieżnik - aby był prawidłowo nałożony to podstawa powinna być wolna od wad, które niekiedy są trudne do wychwycenia. Firmy, które zajmują się bieżnikowaniem opon, kontrolują stan opon w swoim serwisie, jednakże nawet te przedsiębiorstwa, nie są zagwarantować 100% pewności na to, że opona nie ma ukrytych żadnych wad.

 

Przejdź do góry