Sztywny hol, czy linka?

Sztywny hol, czy linka?

Jak wygląda sztywny hol?

Znaczna liczba kierowców wie, jak posługiwać się linką holowniczą. Jednak dużo mniej z nich słyszało o tym, czym jest sztywny hol. Przeważnie są to twarde rury wykonane ze stali hartowanej, które składają się w jeden przyrząd. Sztywny hol jest to stalowy, bardzo mocny i bardzo wytrzymały element. Z jednej strony jest on mocowany do holownika, a z drugiej do auta holowanego. Aby holowanie było czynnością bezpieczną, niezagrażającą innym uczestnikom ruchu sztywny hol może zostać pomalowany na barwy ostrzegawcze. Zazwyczaj ostrzegawcza kolorystyka to biało- czerwone, żółto- czarne pasy, bądź czerwona tkanina przyczepiona po środku urządzenia. Przed rozpoczęciem holowania drugiego auta, należy upewnić się, że sztywny hol jest solidnie przymocowany do obu pojazdów i czy zostało wykonane zabezpieczenie przed ewentualnym odpięciem się sztywnego holu.

Jak używać sztywny hol?

Kiedy użytkujemy sztywny hol do samochodu, musimy pamiętać, że kluczowym zaleceniem, które odnosi się do holowania na sztywno jest długość samego holu. Sztywny hol do auta nie może być zbyt długi, ponieważ hol o pokaźniej długości znacznie utrudnia wykonywanie manewrów pojazdów. Dlatego dozwolona długość tego urządzenia do holowania wynosi trzy metry, czyli jest nieco krótszy niż linka holownicza. Ważne są także oznaczenia. Oprócz tych na holowniku, należy na pojeździe holowanym umieścić trójkąt ostrzegawczy. Odpowiednim miejscem, w którym trójkąt powinien być umiejscowiony są okolice lewej krawędzi samochodu. Zanim samochody holujące się wyruszą w podróż warto także skontrolować oświetlenie tylne. Podczas holowania nie wskazane jest używanie świateł awaryjnych. Maksymalna prędkość z jaką mogą poruszać się pojazdy to 30km/h w terenie zabudowanym i 60km/h w obszarze niezabudowanym.

Holowanie aut osobowych i ciężarówek przy pomocy sztywnego holu

Jakie samochody możemy holować przy użyciu sztywnego holu? Podczas używania nie ma znaczenia typ samochodu jaki holujemy, ale jego masa całkowita, czyli taka z uwzględnieniem ładunku. Samochód, który holuje musi być po prostu cięższy, lub tak samo ciężki w stosunku do pojazdu, który chcemy zaholować. Oznacza to, że zwyczajnie samochodem osobowym nie będziemy mieli możliwości holować samochodów na przykład dostawczych, czy busów. Jeżeli jednak jesteśmy posiadaczami auta o większej masie, nic nie stoi na przeszkodzie by podjąć się takiego działania używając do tej czynności sztywny hol samochodowy. Jednakże w takiej sytuacji musimy zwrócić uwagę na to jakie parametry ma nasz hol, a jest tu mowa oczywiście o maksymalnym uciągu. Producenci zazwyczaj określają jaki maksymalny udźwig ma hol sztywny, który posiadamy, bądź chcemy nabyć.

Sztywny hol do osobówek, a hol giętki

Sztywny hol do samochodu osobowego, czy też większego auta jest na pewno urządzeniem bardziej pewnym niż linka. Dodatkowo zapewnia wygodę użytkowania. Kierowcy, którzy podczas holowania używali linek, wiedzą, że jest ona podatna na zerwania, natomiast w przypadku sztywnego holu ta usterka nie zagraża, ponieważ hol jest urządzeniem trwałym oraz wytrzymałym. Jedyna wada sztywnego holu to dostępność. Linki holownicze zazwyczaj możemy nabyć na każdej stacji benzynowej, czy lepiej wyposażonych marketach. W przypadku sztywnego holu zakup może być utrudniony, dlatego często nabywane są przez kierowców poprzez strony internetowe. Cena sztywnego holu również nie należy do najniższych, ale wygoda i trwałość jaką niesie z sobą tego typu hol jest warta uwagi i przeznaczonej ceny. Dodatkowo wyższa cena ma wysokie przełożenie na wydajność i komfort użytkowania. Minusem linki jest jej długość. Nie jest ona więc elementem chętnie wykorzystywanym, zwłaszcza podczas podróży na długich odcinkach tras. Podczas stosowania linki do holowania zarówno auta jak i kierujący pojazdami odczuwają ciągłe szarpnięcia, wynikające z manewrów jakie musi wykonywać samochód holujący. Sztywne hole mają to do siebie, że podczas jazdy nie występuje efekt składania się zestawu pojazdów . Poza tym sztywny hol na hak, sprawia, że możemy holować drugi samochód bez wymaganej obecności w nim drugiego kierowcy.

Przykładowy sztywny hol

Podczas zakupu holu, powinniśmy zwrócić uwagę, czy nasz sztywny hol 3t posiada parametry zbliżone do przykładu poniżej.

Dane techniczne sztywnego holu 3t :

Długość holu : około 205 centymetrów,

Waga holu : około 5,5 kilogramów,

Udźwig : 3 T,

Materiał z którego hol został wykonany : stal,

Średnica haku : 15 milimetrów,

Cena : około 137 zł,

Co wchodzi w skład zestawu?

W skład zestawu sztywnego holu wchodzi : 3-częściowy drążek, torba dedykowana do przechowywania drążka

Co zapewnia taki zestaw?

Zestaw do sztywnego holowania zapewnia przede wszystkim :

- Pewne i płynne holowanie,

 -Stałą oraz bezpieczną odległość pomiędzy samochodami,

- Praktyczny, łatwy w użyciu drążek holowniczy z amortyzacją,

- Dopuszczalne obciążenie do 3000 kilogramów, pozwala holować samochody osobowe oraz większość aut dostawczych,

- Jest wygodny, składany , 3 – częściowy , więc nie zajmuje dużo miejsca w bagażniku, czy garażu

 

 

Przejdź do góry

Sztywny hol, czy linka? js_def

Sztywny hol, czy linka?

Sztywny hol, czy linka?

Jak wygląda sztywny hol?

Znaczna liczba kierowców wie, jak posługiwać się linką holowniczą. Jednak dużo mniej z nich słyszało o tym, czym jest sztywny hol. Przeważnie są to twarde rury wykonane ze stali hartowanej, które składają się w jeden przyrząd. Sztywny hol jest to stalowy, bardzo mocny i bardzo wytrzymały element. Z jednej strony jest on mocowany do holownika, a z drugiej do auta holowanego. Aby holowanie było czynnością bezpieczną, niezagrażającą innym uczestnikom ruchu sztywny hol może zostać pomalowany na barwy ostrzegawcze. Zazwyczaj ostrzegawcza kolorystyka to biało- czerwone, żółto- czarne pasy, bądź czerwona tkanina przyczepiona po środku urządzenia. Przed rozpoczęciem holowania drugiego auta, należy upewnić się, że sztywny hol jest solidnie przymocowany do obu pojazdów i czy zostało wykonane zabezpieczenie przed ewentualnym odpięciem się sztywnego holu.

Jak używać sztywny hol?

Kiedy użytkujemy sztywny hol do samochodu, musimy pamiętać, że kluczowym zaleceniem, które odnosi się do holowania na sztywno jest długość samego holu. Sztywny hol do auta nie może być zbyt długi, ponieważ hol o pokaźniej długości znacznie utrudnia wykonywanie manewrów pojazdów. Dlatego dozwolona długość tego urządzenia do holowania wynosi trzy metry, czyli jest nieco krótszy niż linka holownicza. Ważne są także oznaczenia. Oprócz tych na holowniku, należy na pojeździe holowanym umieścić trójkąt ostrzegawczy. Odpowiednim miejscem, w którym trójkąt powinien być umiejscowiony są okolice lewej krawędzi samochodu. Zanim samochody holujące się wyruszą w podróż warto także skontrolować oświetlenie tylne. Podczas holowania nie wskazane jest używanie świateł awaryjnych. Maksymalna prędkość z jaką mogą poruszać się pojazdy to 30km/h w terenie zabudowanym i 60km/h w obszarze niezabudowanym.

Holowanie aut osobowych i ciężarówek przy pomocy sztywnego holu

Jakie samochody możemy holować przy użyciu sztywnego holu? Podczas używania nie ma znaczenia typ samochodu jaki holujemy, ale jego masa całkowita, czyli taka z uwzględnieniem ładunku. Samochód, który holuje musi być po prostu cięższy, lub tak samo ciężki w stosunku do pojazdu, który chcemy zaholować. Oznacza to, że zwyczajnie samochodem osobowym nie będziemy mieli możliwości holować samochodów na przykład dostawczych, czy busów. Jeżeli jednak jesteśmy posiadaczami auta o większej masie, nic nie stoi na przeszkodzie by podjąć się takiego działania używając do tej czynności sztywny hol samochodowy. Jednakże w takiej sytuacji musimy zwrócić uwagę na to jakie parametry ma nasz hol, a jest tu mowa oczywiście o maksymalnym uciągu. Producenci zazwyczaj określają jaki maksymalny udźwig ma hol sztywny, który posiadamy, bądź chcemy nabyć.

Sztywny hol do osobówek, a hol giętki

Sztywny hol do samochodu osobowego, czy też większego auta jest na pewno urządzeniem bardziej pewnym niż linka. Dodatkowo zapewnia wygodę użytkowania. Kierowcy, którzy podczas holowania używali linek, wiedzą, że jest ona podatna na zerwania, natomiast w przypadku sztywnego holu ta usterka nie zagraża, ponieważ hol jest urządzeniem trwałym oraz wytrzymałym. Jedyna wada sztywnego holu to dostępność. Linki holownicze zazwyczaj możemy nabyć na każdej stacji benzynowej, czy lepiej wyposażonych marketach. W przypadku sztywnego holu zakup może być utrudniony, dlatego często nabywane są przez kierowców poprzez strony internetowe. Cena sztywnego holu również nie należy do najniższych, ale wygoda i trwałość jaką niesie z sobą tego typu hol jest warta uwagi i przeznaczonej ceny. Dodatkowo wyższa cena ma wysokie przełożenie na wydajność i komfort użytkowania. Minusem linki jest jej długość. Nie jest ona więc elementem chętnie wykorzystywanym, zwłaszcza podczas podróży na długich odcinkach tras. Podczas stosowania linki do holowania zarówno auta jak i kierujący pojazdami odczuwają ciągłe szarpnięcia, wynikające z manewrów jakie musi wykonywać samochód holujący. Sztywne hole mają to do siebie, że podczas jazdy nie występuje efekt składania się zestawu pojazdów . Poza tym sztywny hol na hak, sprawia, że możemy holować drugi samochód bez wymaganej obecności w nim drugiego kierowcy.

Przykładowy sztywny hol

Podczas zakupu holu, powinniśmy zwrócić uwagę, czy nasz sztywny hol 3t posiada parametry zbliżone do przykładu poniżej.

Dane techniczne sztywnego holu 3t :

Długość holu : około 205 centymetrów,

Waga holu : około 5,5 kilogramów,

Udźwig : 3 T,

Materiał z którego hol został wykonany : stal,

Średnica haku : 15 milimetrów,

Cena : około 137 zł,

Co wchodzi w skład zestawu?

W skład zestawu sztywnego holu wchodzi : 3-częściowy drążek, torba dedykowana do przechowywania drążka

Co zapewnia taki zestaw?

Zestaw do sztywnego holowania zapewnia przede wszystkim :

- Pewne i płynne holowanie,

 -Stałą oraz bezpieczną odległość pomiędzy samochodami,

- Praktyczny, łatwy w użyciu drążek holowniczy z amortyzacją,

- Dopuszczalne obciążenie do 3000 kilogramów, pozwala holować samochody osobowe oraz większość aut dostawczych,

- Jest wygodny, składany , 3 – częściowy , więc nie zajmuje dużo miejsca w bagażniku, czy garażu

 

 

Przejdź do góry