Samochody dostawcze - wzrost zainteresowania pomimo pandemii

Samochody dostawcze - wzrost zainteresowania pomimo pandemii

Samochody dostawcze - wzrost zainteresowania pomimo pandemii

Rośnie liczba rejestrowanych samochodów dostawczych. W listopadzie było ich o 9% więcej w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku. Wzrost notowany jest przy jednoczesnym spadku rejestrowanych samochodów osobowych.

Od początku 2020 roku zarejestrowano w Polsce o 25% mniej aut osobowych niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Aktualne dane dotyczące rejestracji nowych samochodów jedynie potwierdzają mało optymistyczne prognozy po pierwszym kwartale i pierwszej fali koronawirusa. Wśród modeli, które cieszą się największą popularnością, znalazły się: Dacia Duster, Skoda Octavia, Toyota Yaris, Toyota Corolla czy Fiat Tipo. W przypadku marek premium, od stycznia do listopada 2020 zarejestrowano 16 632 Mercedesów, 15 608 modeli BMW i 13 881 Audi.

Wzrost zarejestrowanych samochodów dostawczych

W przypadku samochodów dostawczych, w listopadzie liczba zarejestrowanych aut wyniosła 5 754 egzemplarzy, co daje blisko 9% wzrost względem ubiegłego roku. Warto zaznaczyć, że polski rynek motoryzacyjny skupia się przede wszystkim na przedsiębiorcach, którzy chętnie kupują nowe samochody w ramach rozbudowy floty, korzystając z atrakcyjnych form finansowania. Przedsiębiorstwa to nie tylko floty osobowych samochodów dla przedstawicieli handlowych, ale także tabory składów ciężarowych czy dostawczych.

Samochody dostawcze - wzrost zainteresowania pomimo pandemii

Choć pandemia mocno wpłynęła na zachowania zakupowe klientów rynku motoryzacyjnego, w przypadku samochodów dostawczych zauważalna jest tendencja wzrostowa. Co prawda w ujęciu rocznym wśród modeli dostawczych, mikrobusów czy pojazdów o zabudowie specjalnej również zarejestrowano blisko 13 000 pojazdów mniej (-18,3%), ale jest to spadek mniejszy niż w przypadku osobówek.

Co ciekawe, w niektórych województwach liczba zarejestrowanych samochodów spadła minimalnie. Np. w województwie dolnośląskim zarejestrowano zaledwie niecałe 2% mniej pojazdów dostawczych niż w roku ubiegłym.

Ranking zarejestrowanych samochodów dostawczych według województw

*ranking samochodów dostawczych, minibusów i pojazdów specjalnych




Dane zebrane na bazie raportów : https://www.samar.pl/__/75/Ranking-TOP-50-TOP-10.html



Reeksport nowych samochodów w Polsce

Nietrudno zauważyć, że w zachodnich województwach liczba zarejestrowanych samochodów jest stosunkowo wysoka na tle globalnych wyników rejestracji pojazdów w Polsce. To zjawisko reeksportu aut. Wiele aut zakupionych i zarejestrowanych w Polsce stanowiła towar eksportowy, a tylko w listopadzie 2020 około 9,24% pojazdów została wywieziona poza granice kraju. Sam poziom reeksportu rok do roku wzrósł o 16,46%.

Ranking samochodów dostawczych 2020 na podstawie raportów Samar



Sprzedaż samochodów dostawczych w leasingu - najlepszy wynik w 2020 roku

Wzrost zainteresowania zakupem samochodu pod koniec roku produkcyjnego to pewnego rodzaju standard w świecie motoryzacji. Na jesienne wyprzedaże roczników czekają zarówno osoby prywatne zainteresowane zakupem samochodów za gotówkę lub kredyt, jak i przedsiębiorcy. Choć koronawirus spowodował wiele zmian w branży automotive, w przypadku Superauto.pl to jeden z ciekawszych okresów pod względem biznesowym. Tylko w listopadzie firmie udało się podpisać 120 nowych umów rezerwacyjnych z klientami zainteresowanymi leasingiem samochodu dostawczego. W przypadku sprzedaży samochodów dostawczych ostatnie trzy miesiące to ponad 210 sprzedanych egzemplarzy. W październiku, kiedy branża przeżywała największe zawirowania od marca br. Superauto.pl przekazało kluczyki do 77 dostawczych samochodów. 

Ranking najchętniej kupowanych samochodów dostawczych w leasingu w Superauto.pl 




Sprzedaż samochodów 2021 - jakie prognozy?

Jak podaje Marcin Bołtryk (red.Pulsu Biznesu), rynek motoryzacyjny cofnął się o 3 lata. Prognoza na 2021? Będzie lepiej, ale na pewno nie tak dobrze jak w 2019 roku. Warto przypomnieć, że pod koniec 2019 roku Instytut Badań Nad Motoryzacją wskazywał delikatny spadek liczby zarejestrowanych samochodów w 2020 roku, jednak czas pandemii mocno wpłynął na te wczesne przewidywania. Jak prognozują analitycy rynku, rok 2021 ma stanowić odbicie po pandemii koronawirusa, a wzrost zarejestrowanych samochodów w Polsce ma być wyższy o około 10,1% względem wyniku z roku 2020. To optymistyczny scenariusz.Decydujący wpływ na statystyki będą mieli producenci, którzy od stycznia 2021 roku będą zmagać się z nowymi normami spalin. Mogą one doprowadzić do podniesienia cen samochodów. Będzie to podyktowane chęcią zamortyzowania kar, jakie będą nakładane na producentów z uwagi na przekroczenie dopuszczalnych maksymalnych norm. Jak przypominają eksperci sprzedaży Superauto.pl w przypadku modeli, które od nowego roku będą przekraczały normy spalin, producenci zapłacą 95 euro za każdy 1 g, w przypadku każdego pojazdu. Według normy Euro 6d współczynnik maksymalnego przekroczenia ilości emitowanych spalin, z 2,1 spadnie do poziomu 1,43, co w przypadku diesla stanowi różnicę na poziomie 54 mg/km (max. 114 mg/km) 168, dla benzyny 44 mg/km (max. 85 mg/km). 

 

Przejdź do góry

Samochody dostawcze - wzrost zainteresowania pomimo pandemii js_def

Samochody dostawcze - wzrost zainteresowania pomimo pandemii

Samochody dostawcze - wzrost zainteresowania pomimo pandemii

Samochody dostawcze - wzrost zainteresowania pomimo pandemii

Rośnie liczba rejestrowanych samochodów dostawczych. W listopadzie było ich o 9% więcej w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku. Wzrost notowany jest przy jednoczesnym spadku rejestrowanych samochodów osobowych.

Od początku 2020 roku zarejestrowano w Polsce o 25% mniej aut osobowych niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Aktualne dane dotyczące rejestracji nowych samochodów jedynie potwierdzają mało optymistyczne prognozy po pierwszym kwartale i pierwszej fali koronawirusa. Wśród modeli, które cieszą się największą popularnością, znalazły się: Dacia Duster, Skoda Octavia, Toyota Yaris, Toyota Corolla czy Fiat Tipo. W przypadku marek premium, od stycznia do listopada 2020 zarejestrowano 16 632 Mercedesów, 15 608 modeli BMW i 13 881 Audi.

Wzrost zarejestrowanych samochodów dostawczych

W przypadku samochodów dostawczych, w listopadzie liczba zarejestrowanych aut wyniosła 5 754 egzemplarzy, co daje blisko 9% wzrost względem ubiegłego roku. Warto zaznaczyć, że polski rynek motoryzacyjny skupia się przede wszystkim na przedsiębiorcach, którzy chętnie kupują nowe samochody w ramach rozbudowy floty, korzystając z atrakcyjnych form finansowania. Przedsiębiorstwa to nie tylko floty osobowych samochodów dla przedstawicieli handlowych, ale także tabory składów ciężarowych czy dostawczych.

Samochody dostawcze - wzrost zainteresowania pomimo pandemii

Choć pandemia mocno wpłynęła na zachowania zakupowe klientów rynku motoryzacyjnego, w przypadku samochodów dostawczych zauważalna jest tendencja wzrostowa. Co prawda w ujęciu rocznym wśród modeli dostawczych, mikrobusów czy pojazdów o zabudowie specjalnej również zarejestrowano blisko 13 000 pojazdów mniej (-18,3%), ale jest to spadek mniejszy niż w przypadku osobówek.

Co ciekawe, w niektórych województwach liczba zarejestrowanych samochodów spadła minimalnie. Np. w województwie dolnośląskim zarejestrowano zaledwie niecałe 2% mniej pojazdów dostawczych niż w roku ubiegłym.

Ranking zarejestrowanych samochodów dostawczych według województw

*ranking samochodów dostawczych, minibusów i pojazdów specjalnych




Dane zebrane na bazie raportów : https://www.samar.pl/__/75/Ranking-TOP-50-TOP-10.html



Reeksport nowych samochodów w Polsce

Nietrudno zauważyć, że w zachodnich województwach liczba zarejestrowanych samochodów jest stosunkowo wysoka na tle globalnych wyników rejestracji pojazdów w Polsce. To zjawisko reeksportu aut. Wiele aut zakupionych i zarejestrowanych w Polsce stanowiła towar eksportowy, a tylko w listopadzie 2020 około 9,24% pojazdów została wywieziona poza granice kraju. Sam poziom reeksportu rok do roku wzrósł o 16,46%.

Ranking samochodów dostawczych 2020 na podstawie raportów Samar



Sprzedaż samochodów dostawczych w leasingu - najlepszy wynik w 2020 roku

Wzrost zainteresowania zakupem samochodu pod koniec roku produkcyjnego to pewnego rodzaju standard w świecie motoryzacji. Na jesienne wyprzedaże roczników czekają zarówno osoby prywatne zainteresowane zakupem samochodów za gotówkę lub kredyt, jak i przedsiębiorcy. Choć koronawirus spowodował wiele zmian w branży automotive, w przypadku Superauto.pl to jeden z ciekawszych okresów pod względem biznesowym. Tylko w listopadzie firmie udało się podpisać 120 nowych umów rezerwacyjnych z klientami zainteresowanymi leasingiem samochodu dostawczego. W przypadku sprzedaży samochodów dostawczych ostatnie trzy miesiące to ponad 210 sprzedanych egzemplarzy. W październiku, kiedy branża przeżywała największe zawirowania od marca br. Superauto.pl przekazało kluczyki do 77 dostawczych samochodów. 

Ranking najchętniej kupowanych samochodów dostawczych w leasingu w Superauto.pl 




Sprzedaż samochodów 2021 - jakie prognozy?

Jak podaje Marcin Bołtryk (red.Pulsu Biznesu), rynek motoryzacyjny cofnął się o 3 lata. Prognoza na 2021? Będzie lepiej, ale na pewno nie tak dobrze jak w 2019 roku. Warto przypomnieć, że pod koniec 2019 roku Instytut Badań Nad Motoryzacją wskazywał delikatny spadek liczby zarejestrowanych samochodów w 2020 roku, jednak czas pandemii mocno wpłynął na te wczesne przewidywania. Jak prognozują analitycy rynku, rok 2021 ma stanowić odbicie po pandemii koronawirusa, a wzrost zarejestrowanych samochodów w Polsce ma być wyższy o około 10,1% względem wyniku z roku 2020. To optymistyczny scenariusz.Decydujący wpływ na statystyki będą mieli producenci, którzy od stycznia 2021 roku będą zmagać się z nowymi normami spalin. Mogą one doprowadzić do podniesienia cen samochodów. Będzie to podyktowane chęcią zamortyzowania kar, jakie będą nakładane na producentów z uwagi na przekroczenie dopuszczalnych maksymalnych norm. Jak przypominają eksperci sprzedaży Superauto.pl w przypadku modeli, które od nowego roku będą przekraczały normy spalin, producenci zapłacą 95 euro za każdy 1 g, w przypadku każdego pojazdu. Według normy Euro 6d współczynnik maksymalnego przekroczenia ilości emitowanych spalin, z 2,1 spadnie do poziomu 1,43, co w przypadku diesla stanowi różnicę na poziomie 54 mg/km (max. 114 mg/km) 168, dla benzyny 44 mg/km (max. 85 mg/km). 

 

Przejdź do góry